22 april 2008

Planet Earth

Gossip Girl är tillbaka med ett nytt avsnitt idag! Emma berättade för mig för någon dag sen och idag hade jag glömt bort det. Det får inte glömmas bort. Hur som helst så fixade jag hem avsnittet och kollade på det innan ikväll. Ah, det är en sjuktbra serie!

Och innan dess så var jag och pappa på Coop. Vi inhandlade dricka och godis tills imorgon. På Coop träffade jag mig otroligt trevliga körlärare. Han är alltid glad och har alltid mycket att prata om.


Nu ligger jag i min säng och kollar på film. Eller rättare sagt första delen ur dokumentärserien Planet Earth. Jag tänkte att jag skulle lära mig något nytt och spännande om berg, klimat och djurlivet över hela Jorden. Ni tycker säkert det låter helt boring, men det är raka motsatsen till vad det är. Visste ni till exempel att pingvinhannar 'ruvar' på ägg, på Antarktis, i fyra sollösa månader, i 70 minus grader? Eller att en renkalv på bara några dagar kan springa ifrån en varg hur lätt som helst, bara den inte snubblar?
Det visste ialla fall inte jag.


Well, jag är inte trött, så nu ska jag fortsätta kolla!
Nationella imorgon... eller äh, det kommer gå hur bra som helst!

Inga kommentarer: