22 juni 2008

Ey dude, where's my car? (<3)

Idag har varit en lång dag. Det började med att jag vaknade två timmar innan jag skulle gå upp vilket vill säga kl 05:00. Då hostan satte igång igen, inte kul alls. Var på jobbet till klockan 08:00.

Kom hem, och då stod maten framdukad på bordet. Kycklig, sås och potatis - mums! Efter att ha suttit kvar med mamma och pappa och snackat lite skit, så begav jag mig till min säng igen. Såg på American Pie, haha, så sjuuukt bra! Jag somnade dock, sjukt trött, och vaknade ipanik och trodde det var nästa dag och att jag försovit mig, men inte.. phew*

Nu ikväll har jag varit på donkan en sväng med Frida. Hon är mysig, och vi hade mycket att tala om, som vanligt. Hääähä, jag längtar efter snö, och fjällen!

- -

Jobbar måndag - onsdag + fredag i veckan som kommer. Skönt att jag inte jobbar fler dagar, faktiskt. Fyra är helt lagom för mig, det är så skönt att vara ledig då och då.

Nu ska jag bege mig till min säng och se på film, och sedan lyssna på ljudbok och tillslut somna. Det är Arn - Vägen till Jerusalem som gäller, kände att jag behöver gå igenom den innan jag ser på filmen, av någon anledning.

Ska fixa fler ljudböcker. Det är så mysigt att sitta, ligga eller gå runt och lyssna. Jag tycker inte om att läsa sådär direkt, då är ljudböcker bra. Faktiskt mysigt att lyssna till det svenska spårket på det viset. Någon som har tips på bra böcker?

Shiiibby!

1 kommentar:

Anonym sa...

emelie, du måste ju lätt läsa "vindens skugga" av carlos ruiz zafon, typ världens bästa jävla bok!
sen är den där flyga drake med sjukt bra!
<3