08 juni 2008

Sweden Rock Festival 2008

Jävlar. Det har varit en fantastisk festivalvecka. Det finns så mycket jag vill skriva och berätta om, men det är mycket som inte alls får samma effekt då man skriver om det istället för att berätta om det. Vissa saker måste jag nämna...

Det hela började med att vi åkte ner till Norje i tisdags eftermiddag. Vi hämtade ut våra festival-band, fixade campingband och satte upp tältet, och allt vad det innebär.Framåt kvällen så korkade vi upp - vilket som satt riktigt fint! Det blev en riktigt trevlig kväll, faktiskt. Man träffade lite nytt folk som bodde runt omkring oss också. Tumme upp! Och hörrni, vi glömmer aldrig Västerbott'n!

På onsdagsmorgonen så var man duktigt sliten och det var sjukt varmt i tältet. Typ så varmt så att man ville dö (precis samma känsla som varje morgon när man vaknade upp och kunde knappt andas för att det var så varmt i tältet). Festivalen satte igång vid lunchtid, men det var inga direkt bra band, så jag väntade ialla fall till kvällningen då Sabaton spelade. Jag har inte lyssnat så fruktansvärt mycket på dom, men det jag hört innan har varit bra och de gjorde en riktigt bra konsert.

Torsdag var nog den dagen som hade flest bra band. Volbeat och Sonic Synidcate vrålade igång på Zeppelin-stage och det var riktigt awesome! Volbeat.. jag trodde inte riktigt att dom skulle hålla live, men tji fick jag- för de var sååå mycket bättre live än inspelade. Ah, vilket tryck det var!Sonic Syndicate var precis som jag förväntade mig - vilken energi! Två sjukt bra konserter. Därefter så blev det ännu mera alkohol, som varje dag.

Fredag, fredag, fredag. Det blev inte mycket tid nere på Rocken faktiskt. Agnes tog studenten i torsdags så jag och Ida åkte hem till Karlshamn vid 14:00-tiden för att fira henne. Så det blev några timmar där, hos henne ute på landet. Grattis snäckan, och ha det nu så bra på Magaluf!

(Ja, jag har inte nämnt varken Judas Priest, Def Leppard, Whitesnake eller Poison ännu. Det är för att jag i stort sett spolade dom rätt hårt. Judas Priest och Def Leppard såg jag inte alls - jag orkade inte göra mig besväret att gå in på området för att glo på dom. Whitesnake gick vi och kollade på när vi kom tillbaka till Rocken på fredagen, men dom sög. Likaså Poison.)

Och nu, till den bästa kvällen i hela mitt liv - igår. Avantasia spelade klockan 21:45 på Rock-stage. Jag och Alexander gick och ställde oss längst fram vid staketet 2 timmar innan. Vi fick de bästa platserna någonsin - längst fram, i mitten. Det var en dryg väntan, men vad gör man inte?! Klockan blev mer och jag blev mer nervös. När klockan var 21:45, så kom AVANTASIA(!!!) ut på scen. Jag har aldrig skrikit så som jag gjorde den kvällen. Glädjetårarna kom och jag kunde inte sluta le. (Oboy, jag behöver bara tänka på det så kommer dom igen!) De hade en otroligt mäktig set-list och spelade bara den bästa musiken. Tobias Sammet är min gud. Han var lika storslagen som han är på video och på bild, och hans röst. <3 Det var den lyckligaste kvällen i hela mitt liv. Konserten var stor, mäktig och helt jävla faktastiskt! Den slog alla konserter som jag någonsin har varit på, till och med In Flames och Sonata Arcitica. Det finns inga ord som kan beskriva känslan ifrån igår. Jag ska lägga in bilder sen.

JAG ÄR LYCKLIGAST!
- -

Nu är jag sliten, och ska strax duscha och äta. Senare idag ska jag jobba, vilket faktskt känns rätt okej nu. & ett jävligt bra tips är: Resorb. Det är fan hur bra som helst. Det är en vätskeersättning som ska motverka baksmällan när man har festat, och det funkar bäst. Ingen huvudvärk, inget illamående, ingen yrsel. Det ända som man inte blir av med är trött/segheten, fast den kan man leva med.

Oj, vad långt inlägget blev. Nu ska jag dra mig ifrån den här dumburken. Under kommande vecka blir det till att ladda om batterierna inför helgen, för då blir det grillfest som heter duga! Wo-ho!

Inga kommentarer: